The Lost Room (serie)

februar 21, 2007 at 4:38 pm 3 kommentarer

Science Fiction er kult – det er rett og slett veldig kult

Før pleide jeg å forbinde sjangeren med fremtiden, men det er ikke nødvendigvis sant. The Lost Room(2006) er en 3 delers miniserie som er blitt sendt på Sci-Fi kanalen i USA. Vi følger detektiven Joe Miller som kommer over en nøkkel som åpner alle dører. Nøkkelen åpner et mystisk motell rom, som fungerer som en portal til et alternativt univers. Når den lille datteren hans blir borte inne i rommet, må Miller bruke alle tilgjengelige midler for å prøve å få henne tilbake. Og han oppdager at det finnes en gruppe gjenstander på jorda som har overnaturlige krefter – slik som nøkkelen. Noen mener gjenstandene er en måte å kommunisere med gud.

Som nevnt består serien av 3 deler, som varer i ca 1 og en halv time hver. Jeg mener det er veldig greit å lage serier på denne måten. Fordi det er velding fint når serier har en avslutning – fremfor å fortsette ut i det uendelige, til ingen ser på det lenger og det derfor ikke er noen vits i å lage en avsluttelse. Denne har en avslutelse – som er god. Og handlingen er nyskapende og original. For de som liker denne typen historier er dette aller tiders – selv om den muligens kunne hatt en smak av mer action til tider. Men alt i alt en meget god miniserie.

Vurdering:
Original og spennende – kunne vært «spicet» opp litt.

4/6

Entry filed under: Anmeldelse, TV.

Jenter – første norske film anmeldt på bloggen Conversations with God

3 kommentarer Add your own

  • 1. asbjørn  |  februar 21, 2007, kl. 5:40 pm

    Dette kom jo på eit veldig passande tidspunkt, eg er akkurat ferdig med å skrive om The State Within, tenker at eg må finne ein ny miniserie som kan vere verdt å sjå. Også dukkar dette innlegget opp på RSS. Høyres interessant ut og. The Lost Room er for meg ein heilt ukjent serie, takk for «tipset»!

    Svar
  • 2. Oivind  |  februar 21, 2007, kl. 5:43 pm

    Det er derfor jeg driver med dette =) bare hyggelig – bør definetivt sjekkes ut! si fra hva du syns om serien…

    Svar
  • 3. asbjørn  |  februar 24, 2007, kl. 11:58 pm

    Litt seint, men eg såg altså ferdig serien her på torsdag, og likte den ganske godt. Litt skeptisk i utgongspunktet til kva Sci-Fi Channel hadde funne på denne gongen, men angre ikkje eit minutt på at eg ofra store deler av torsdagen.

    Om du ikkje alt har lese det, gå til http://filmdagbok.heavysheep.com/2007/02/22/the-lost-room-miniserie/ for eit fyldigare tankereferat om kva eg synst.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds